Veelgestelde vragen

Last updated by at .

Q?

Autodj stop wel eens met draaien sinds ik nieuwe mp3 files er op heb gezet, hoe kan dit?

A.

Waarschijnlijk zit er een kapotte mp3 file tussen. Je kunt de mp3's nakijken op je eigen pc met het programma "Check mate" download hier het programma: http://checkmate.gissen.nl

Q?

Ik kan niet luisteren naar SHOUTcast v2 me encoder draait, hoe kan ik dit oplossen?

A.

Zet in je encoder de server op "private" (niet public dus). Wil je wel public draaien zo dan het volgende:

Je account aanmelden op de site van o.a. SHOUTcast.com doe je als volgt, login in SHOUTcast beheer dus:  http://ip;port/admin.cgi
(let op je stream moeten wel aan staan, en in centovacast staan op auto of public. En in je encoder (live) op public)
Klik na het inloggen op Update Authhas, en vul het formulier in en wacht 10 minuten en kijk SHOUTcast.com of je gevonden wordt.

Q?

In CentovaCast hoe kan ik overschakelen van on-demand naar live streaming?

A.

Login in CentovaCast, en onder "Server Control" klik op "Stop Server" ga dan naar "Configure Server" en klik dan op het tab venster "Auto DJ" bij AutoDJ status: kan je aangeven "Permitted and enabled" (Auto DJ aan)
of "Permitted, but disaled" (live stream, zelf aasturen met encoder software), klik daarna op Update. Ga dan naar "Server Control" klik op "Start Server". Let op voor ondemand streaming moet je wel mp3 hebben staan in de map Media, die te bereiken is onder je FTP account. En je zult een playlist moeten aanmaken voordat je de stream kan starten voor autodj.

Q?

Hebben jullie de AACplus encoder (dll) voor Edcast?

A.

Deze is hier te downloaden. Deze plaatsen in de directory van edcast en edcast opnieuw starten

Q?

Doen jullie ook aan sponsoring?

A.

Ja, we geven een korting op de stream. Mail ons voor meer informatie.

Q?

Hoe kan ik mijn stream(s) opzeggen?

A.

Hier is een speciaal formulier voor. U  kunt het formulier hier downloaden en uitprinten. Graag volledig invullen en opsturen per post of inscannen en per e-mail versturen naar info@live-streams.nl.

Q?

Wat is de opzegtermijn?

A.

Opzeggen van het contract kan op elk moment na de eerste 2 maanden.

Q?

Wat is een slot?

A.

Een slot is het aantal gebruikers wat er op dat moment tegelijkertijd kan luisteren.

Q?

Wat gebeurt er als ik besteld heb?

A.

Wij controleren of de ingevulde gegevens juist zijn.  U krijgt dan de factuur per e-mail toegestuurd. Na betaling of overhandigen van betalingsbewijs wordt de stream aangemaakt en de gegevens per e-mail verstuurd.

Q?

Welke betaalmethodes zijn er?

A.

De betaling kunt u voldoen middels een automatische incasso, iDEAL online betalen via uw bank of door het geld overmaken op onze bankrekening nummer.

Q?

Wat is de minimale afname per stream?

A.

De minimale afname per stream is 20 slots.

Q?

Kom ik achteraf voor verrassingen te staan met een hogere rekening?

A.

Nee, u betaald per aantal slots. Dit aantal wordt vast ingesteld en u betaalt vooraf de rekening. U kunt nooit het maximal ingestelde aantal slots overschrijden dan waar u voor betaald heeft.

Q?

Meldt live-streams.nl onze stream aan bij de Sena of Bumra?

A.

U bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van uw stream en u dient zelf zorg te dragen voor aanmelding bij Buma Stemra en Sena.

Q?

Zit ik aan een contract verbonden als ik een stream pakket afneem?

A.

Opzeggen van het contract kan op elk moment na de eerste 2 maanden.

Q?

Werken de SHOUTcast/Icecast streams met de media of itunes player?

A.

Ja, u krijgt bij onze accounts 3 types luisterlinken geleverd:  winamp, itunes en mediaplayer.